In 1 week 10% minder klachten!

Praktische en direct toepasbare tips.

Oei, een klacht…

Stel je voor dat je bij het koffieautomaat een gesprek opvangt: “En nu is Jan ziek! Nu kan ik zijn taken ook overnemen naast mijn gewone werk. Ik merk dat ik geen leuke partner meer ben thuis en het liefst om half tien mijn bed in duik.” Collega antwoord met: “Ja, dat herken ik ook. Bij mij is overwerken meer standaard dan een uitzondering aan het worden.”

Een te hoge werkdruk is een bekend fenomeen en is een veel voorkomende klacht op de werkvloer. Helaas zorgt dit voor onvrede onder de medewerkers en de motivatie gaat naar beneden. Met deze energie zal de medewerker ook de telefoon aannemen van een klant en deze te woord staan. Dit heeft effect op de kwaliteit van het gesprek en daarmee het resultaat.

Klachten zullen er altijd zijn, zowel van klanten als intern. Een klacht van klanten kan bijvoorbeeld gaan over te lang wachten op een vergunning of het oneens zijn met een beslissing. Intern kunnen klachten gaan over onduidelijkheid in taken of een te hoge werkdruk, wat de motivatie en kwaliteit negatief beïnvloedt.

Blije medewerkers zorgt voor blije klanten en dit zorgt voor beter bedrijfsresultaat!

Deze tips helpen je om bewust waar te nemen hoe het bij jou op de werkvloer gaat en eenvoudige acties die je direct kan oppakken. Met als bonus een checklist voor meer klachten ;-).

Download hier je gratis e-book
met praktische en direct toepasbare tips voor een klachtenvrije werkvloer.

Wil je dat ik samen met jou werk aan een klachtenvrij-roadmap voor jouw afdeling? Neem dan gerust contact met me op voor een kennismakingsgesprek.